ZALOGUJ SIĘ
NASZ ADRES
Szkoła Podstawowa
• ul. Płocicz 11
• 89-430 Kamień Krajeński
• tel. (052) 3-88-65-61
Statut szkoły |
Redaktor: admin | |
18.01.2009. | |
STATUT SZEŚCIOLETNIEJ
PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ
W PŁOCICZU
Nazwa szkoły
& l
1. Szkoła Podstawowa w Płociczu.
& 2
1. Ustalona nazwa jest
używana przez szkołę w pełnym brzmieniu. Na pieczęciach i stemplach może być
używany czytelny skrót nazwy.
Inne informacje o szkole
& 3
1. Organem prowadzącym szkołę jest Rada Miejska w Kamieniu
Krajeńskim.
2. Cykl kształcenia w szkole trwa 6 lat.
Cele i zadania szkoły
& 4
Szkoła realizuje cele i zadania określone w ustawie oraz w
przepisach wydanych na jej podstawie w szczególności:
1. Umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności
niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły podstawowej. 2. Umożliwia absolwentom dokonania świadomego wyboru dalszego kierunku kształcenia. 3. Kształtuje środowisko wychowawcze sprzyjające realizowaniu celów i zasad określonych w ustawie stosownie do warunków szkoły i wieku uczniów.
4. Zapewnia uczniom pełny
rozwój umysłowy, moralno - emocjonalny i fizyczny w zgodzie z ich potrzebami i
możliwościami psychicznymi w warunkach poszanowania ich godności osobistej oraz
wolności światopoglądowej i wyznaniowej. W realizacji tego zadania szkoła
respektuje zasady nauk pedagogicznych, przepisy prawa, a także zobowiązania
wynikające z Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka ONZ, Deklaracji Praw Dziecka
ONZ oraz Konwencji o Prawach Dziecka przyjętej przez Zgromadzenie Ogólne ONZ
12.1.L1.989r.
5. Uznając prawo rodziców do
religijnego wychowania dzieci szkoła organizuje naukę religii zgodnie z ich
życzeniem w myśl art. 12, 13 Ustawy oraz Instrukcji MEN z dnia 24.08.1990r.
6. Udziela uczniom
pomocy pedagogicznej i psychologicznej poprzez umożliwienie korzystania z porad
i form pracy poradni wychowawczo - zawodowych, psychologiczno - pedagogicznych
oraz innych poradni specjalistycznych zgodnie z ich przeznaczeniem.
7. Umożliwia pobieranie
nauki uczniom niepełnosprawnym oraz niedostosowanym społecznie zgodnie z ich
indywidualnymi potrzebami rozwojowymi oraz ich predyspozycjami.
8. Upowszechnia wiedzę
ekologiczną wśród dzieci i młodzieży oraz kształtuje właściwe postawy wobec
problemów ochrony środowiska.
9. Umożliwia rozwijanie
zainteresowań uczniów poprzez optymalizację bazy lokalowej oraz udostępnienie
zbiorów biblioteki szkolnej. 10. W szczególnych wypadkach, szkoła może umożliwić uczniowi korzystanie z indywidualnego toku nauczania zgodnie z zarządzeniem MENiS z dnia 19.12.2001r. art. l poz. 6 Ustawy.
Zakres
i sposoby realizacji zadań opiekuńczych szkoły
& 5
Szkoła realizuje zadania opiekuńcze, odpowiednie do wieku
uczniów i ich potrzeb środowiskowych z uwzględnieniem obowiązujących w szkołach ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny,
a w szczególności:
1. Sprawowanie opieki
nad uczniem przebywającym w szkole podczas zajęć
obowiązkowych,
nadobowiązkowych i pozalekcyjnych poprzez:
a/ systematyczną kontrolę miejsc, gdzie prowadzi się zajęcia, usuwanie zagrożeń b/ kontrolę obecności uczniów w szkole c/ wdrażanie uczniów do przestrzegania regulaminów pracowni istniejących w szkole d/ dobrą organizację zajęć wychowania fizycznego, czuwanie nad bezpieczeństwem w trakcie posługiwania się sprzętem sportowym
e/ aktywne pełnienie
dyżurów w czasie przerw między lekcyjnych zgodnie z wytycznymi z dnia
30.10.1981r. f/ zapobieganie niebezpiecznym zabawom i zachowaniom.
2. Zasady sprawowania opieki nad uczniami podczas zajęć poza terenem szkoły w trakcie wycieczek organizowanych przez szkołę dotyczą:
a/ przepisów prowadzenia grup wycieczkowych /wycieczki lokalne, imprezy turystyczne, jeden opiekun na 15 uczniów/ b/ uzyskanie zgody rodziców ucznia c/ ścisłego przestrzegania przepisów dotyczących kąpieli w myśl zarządzenia MEN d/ miejscem zbiórki wspólnego odjazdu i przyjazdu uczniów z wycieczki jest budynek lub teren szkoły.
3. Aktywne pełnienie dyżurów w czasie przerw między lekcyjnych polega na bezwzględnym zdyscyplinowaniu nauczyciela dyżurującego i pełnej odpowiedzialności za zdrowie i życie dziecka / wg ustalonego harmonogramu /.
4. Szkoła ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo uczniów z chwilą rozpoczęcia zajęć edukacyjnych do momentu ich zakończenia. W przypadku dłuższej nieobecności nauczyciela zostaje czasowo zmieniony plan zajęć , o którym uczniowie zostają poinformowani co najmniej dzień wcześniej. W wyjątkowych przypadkach nieobecności jednego lub kilku nauczycieli uczniowie mogą być zwolnieni z zajęć bez wcześniejszej informacji o zmianie planu lekcji.
& 6
Dyrektor szkoły przydziela do każdego oddziału wychowawcę.
1. W klasach I-III w
miarę możliwości organizacyjnych szkoły /łączenie klas/ nauczyciel pełni
funkcję wychowawcy przez trzy lata.
2. Ta sama zasada
dotyczy wychowawstwa w klasach IV - VI.
3. Wychowawca powołuje
radę klasową rodziców mających wpływ na życie szkoły.
Organy szkoły
& 7
1. Organami szkoły są:
a/ Dyrektor Szkoły
b/ Rada Pedagogiczna
c/
Rada Rodziców zwana dalej Komitetem Rodzicielskim d/ Samorząd Uczniowski.
2. Szkołą kieruje
Dyrektor powołany drogą konkursu zgodnie z art. 36 Ustawy i zakres kompetencji
dyrektora szkoły określa art. 39 Ustawy
oraz regulamin Rady Pedagogicznej.
3. Radę Pedagogiczną
tworzą i biorą udział w jej posiedzeniach wszyscy pracownicy pedagogiczni bez
względu na wymiar czasu pracy. W posiedzeniach mogą brać udział
z głosem doradczym zaproszeni goście.
Szczegółowe zadania i kompetencje Rady
Pedagogicznej określają art. 40, 41, 42, 43 Ustawy oraz regulamin Rady
Pedagogicznej.
4. Rodzice mają prawo
do wyłonienia swej reprezentacji - Komitetu Rodzicielskiego
i przyjmują wraz z Radą Pedagogiczną i
Samorządem Uczniowskim obowiązki
i kompetencje rady szkoły zgodnie z art. 52
Ustawy.
5. Komitet
Rodzicielski pełni funkcję w oparciu o regulamin zgodny ze statutem szkoły.
6. Uczniowie mają
prawo do wyboru Samorządu Uczniowskiego zgodnie z art. 55 Ustawy wraz z
uprawnieniami wynikającymi z tej regulacji ustawowej. Inne obowiązki
i uprawnienia uczniów regulują
regulaminy: a/ szkoły
b/ Samorządu Uczniowskiego.
7. W celu zapewnienia
bieżącej wymiany informacji pomiędzy organami szkoły przyjmuje się następujące
formy:
a/ uczestnictwo w
zebraniach poszczególnych organów /dyrektor na zebraniach Rady Szkoły,
plenarnym zebraniu samorządu, przedstawiciele Rady Szkoły i Samorządu
Uczniowskiego w wybranych posiedzeniach Rad Pedagogicznych /
b/ koordynacja zadań i
zamierzeń w opracowanych przez poszczególne organy planach pracy.
8. W celu zapewnienia
zgodnej współpracy pomiędzy organami szkoły i w ich wewnętrznych strukturach,
wszystkie sprawy sporne powinny być rozstrzygane drogą mediacji na terenie
własnej szkoły:
a/ w przypadku
konfliktu rodziców / Komitetu Rodzicielskiego / z innymi organami szkoły,
wynikającego z nie respektowania uprawnień oraz nie udzielania wyczerpującej
odpowiedzi na złożone zażalenia - Prezydium Rady Rodziców ma prawo zwrócenia
się do dyrektora szkoły o powołanie Komisji Mediacyjnej w celu rozstrzygnięcia
sporu
lub w szczególnych przypadkach do organu
prowadzącego szkołę b/ rozstrzyganiem sporów między członkami Rady Pedagogicznej zajmować się będzie wybrany /na posiedzeniu Rady Pedagogicznej/ członek rady zwany mediatorem lub powołana tą samą drogą Komisja Mediacyjna c/ rozstrzyganie spraw spornych dotyczących uczniów / wynikających ze stosunku do nauki, nauczyciela, kolegów/ będzie zgodne z regulaminem szkoły, w którym opracowane są poszczególne aspekty sporne.
& 8
Współdziałanie nauczycieli i rodziców w zakresie wychowania
i kształcenia dzieci.
1.
Przedstawienie rodzicom zamierzeń i zadań dydaktyczno - wychowawczych w danej
klasie.
2. Rzetelna informacja
o postępach dziecka w nauce i zachowaniu: wywiadówki, zebrania, rozmowy indywidualne, wizyty domowe,
korespondencja.
3.
Przedstawianie rodzicom i omawianie przepisów związanych z ocenianiem,
klasy-fikowaniem i promowaniem.
4.
Udzielanie właściwych wskazówek dotyczących usuwania i uzupełniania braków w
nauce.
5.
Udzielanie porad w zakresie dalszego kształcenia, wyboru właściwego zawodu,
kierowanie do poradni wychowawczo - zawodowej.
6.
Wspólne rozwiązywanie kłopotów wychowawczych.
7.
Częstotliwość organizowania stałych spotkań z rodzicami: a/ zebrania klasowe w listopadzie i kwietniu
b/ ogólne zebrania
rodziców i spotkania klasowe na zakończenie pierwszego semestru c/ dyrektor przyjmuje rodziców codziennie w godzinach pracy szkoły.
Organizacja
szkoły
& 9
1. Szczegółową
organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz
organizacji szkoły opracowany przez dyrektora szkoły od dnia 30 kwietnia
każdego roku i zatwierdzony przez organ prowadzący szkołę do dnia 30 maja
danego roku.
2. W arkuszu
organizacji szkoły zamieszcza się w szczególności: liczbę pracowników szkoły
łącznie z liczbą stanowisk kierowniczych, ogólną liczbę zajęć edukacyjnych,
finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący szkołę.
& 10
1. Podstawową jednostką organizacyjną szkoły dla dzieci i
młodzieży jest oddział.
2. W szkole podstawowej mogą być tworzone oddziały
przedszkolne, realizujące program wychowania przedszkolnego.
3. W oddziałach
liczących powyżej 24
uczniów obowiązkowy jest
podział na grupy
na
zajęciach z języka
obcego lub informatyki.
4. Na zajęciach z wychowania fizycznego obowiązkowy jest
podział na grupy w oddziałach
liczących powyżej
24 uczniów.
& 11
Organizację stałych, obowiązkowych i nadobowiązkowych zajęć
edukacyjnych określa tygodniowy rozkład zajęć ustalony przez dyrektora szkoły
na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji, z uwzględnieniem zasad ochrony
zdrowia i higieny pracy.
& 12
1. Godzina lekcyjna trwa 45 minut.
2. W uzasadnionych
przypadkach dopuszcza się prowadzenie zajęć edukacyjnych w czasie
od 30
do 60 minut, zachowując ogólny tygodniowy czas pracy obliczony na podstawie
ramowego planu nauczania.
3. Czas trwania poszczególnych zajęć edukacyjnych w kl.
I-III ustala nauczyciel prowadzący
te zajęcia , zachowując ogólny tygodniowy czas
zajęć.
& 13
1. Dla uczniów szkół
dla dzieci i młodzieży, którzy muszą dłużej przebywać w szkole
ze względu na czas pracy ich rodziców lub
dojazd do szkoły, szkoła organizuje świetlicę,
w miarę przyznanych środków.
2. W świetlicy
prowadzone są zajęcia w grupach wychowawczych. Grupa wychowawcza
w świetlicy liczy w zasadzie 26 uczniów.
3. Szkoła nie posiada
biblioteki. Dzieci korzystają z biblioteki przy Wiejskim Domu Kultury w
Płociczu.
Nauczyciele
i inni pracownicy szkoły
&
14
1. W szkole zatrudnia
się nauczycieli. Można także zatrudnić logopedę, psychologa, pedagoga oraz
pracowników ekonomicznych, inżynieryjno - technicznych, administracyjnych
i pracowników obsługi.
2. Zasady zatrudniania
nauczycieli i innych pracowników, o których mowa w ust. l, określają odrębne
przepisy.
&
15
1. Nauczyciel prowadzi pracę dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą oraz jest odpowiedzialny za jakość tej pracy i bezpieczeństwo powierzonych jego opiece uczniów /wychowanków/.
& 16
1. Do zadań .nauczycieli należy;
a/ odpowiedzialność za
życie, zdrowie i bezpieczeństwo uczniów
b/ troska o prawidłowy
przebieg procesu dydaktycznego
c/ dbałość o pomoce
dydaktyczno - wychowawcze
d/ wspieranie rozwoju
psychofizycznego uczniów, ich zdolności oraz zainteresowań
e/ bezstronne i
obiektywne ocena uczniów oraz sprawiedliwe traktowanie
wszystkich uczniów
f/ opracowywanie
szczegółowych kryteriów oceniania uczniów oraz sposobów
wyników nauczania
g/ udzielanie pomocy w
przezwyciężaniu niepowodzeń szkolnych, w oparcie oraz
poznanie uczniów
h/ doskonalenie
umiejętności dydaktycznych i podnoszenie poziomu wiedzy merytorycznej.
& 17
1. Uprawnienia nauczyciela:
a/ ma prawo
formułowania autorskich programów nauczania i wychowania, jednakże wymagają one
akceptacji organu prowadzącego szkołę oraz zatwierdzenie przez MEN
b/ decyduje o sprawie
doboru metod, form organizacyjnych, podręczników i środków dydaktycznych w
nauczaniu swego przedmiotu
c/ jeśli prowadzi koła
zainteresowań lub zespół, decyduje o treści programu koła lub zespołu
d/ decyduje o ocenie
bieżącej, semestralnej i rocznej postępów swoich uczniów
e/ ma prawo
współdecydować o ocenie z zachowania swoich wychowanków
f/ ma prawo wnioskować
w sprawie nagród i wyróżnień oraz kar regulaminowych
& 18
1. Odpowiedzialność nauczyciela przed dyrektorem szkoły i
organem prowadzącym
szkołę za:
a/ poziom wyników
nauczania i wychowania powierzonych mu uczniów stosownie do realizowanego
programu i warunków, w jakich działał b/ stan warsztatu pracy / sprzętów, urządzeń oraz środków dydaktycznych mu powierzonych /.
& 19
1. Odpowiedzialność nauczyciela przed władzami szkoły,
ewentualnie cywilnie lub karnie za:
a/ tragiczne skutki
wynikłe z braku swego nadzoru nad bezpieczeństwem uczniów na zajęciach
szkolnych, pozaszkolnych
b/ nieprzestrzeganie
procedury postępowania po zaistnieniu wypadku uczniowskiego lub na wypadek
pożaru c/ zniszczenie lub stratę elementów majątku i wyposażenia szkoły przydzielonych mu przez kierownictwo szkoły, a wynikające z nieporządku, braku nadzoru i zabezpieczenia.
& 20
1. Zadaniem wychowawcy
jest sprawowanie opieki wychowawczej nad uczniami, a w szczególności:
a/ tworzenie warunków
wspomagających rozwój ucznia, proces jego uczenia się oraz przygotowania do
życia w rodzinie i społeczeństwie
b/ podejmowanie
działań umożliwiających rozwiązywanie konfliktów w zespole uczniów oraz
pomiędzy uczniami a innymi członkami społeczności szkolnej c/ inspirowanie i wspomaganie działań zespołowych uczniów.
2. Wychowawca w celu realizacji zadań, o których mowa w ust.
1;
l/ otacza indywidualną opieką każdego
wychowanka
2/ planuje i
organizuje wspólnie z uczniami i ich rodzicami różne formy życia zespołowego,
rozwijające jednostki i integrujące zespół uczniowski
3/ współdziała z
nauczycielami uczącymi w jego klasie, uzgadniając z nimi ich działanie
wychowawcze wobec ogółu uczniów, a także wobec tych, którym potrzebna jest
indywidualna opieka / dotyczy to zarówno uczniów szczególnie uzdolnionych jak i
z różnymi trudnościami i niepowodzeniami/ 4/ utrzymuje kontakt z rodzicami uczniów w celu:
a/ poznania i ustalania potrzeb opiekuńczo -
wychowawczych ich dzieci
b/ współdziałanie z
rodzicami, tzn. okazywania im pomocy w ich działaniach wychowawczych wobec
dzieci i otrzymywania od nich pomocy w swoich działaniach
c/ włączenia ich w sprawy klasy i szkoły 5/ współpracuje z poradnią wychowawczo - zawodową i innymi specjalistami świadczącymi kwalifikowaną pomoc w rozpoznawaniu potrzeb i trudności, także zdrowotnych oraz zainteresowań i szczególnych uzdolnień uczniów.
3. Wychowawca ma prawo korzystać w swojej pracy z pomocy merytorycznej i metodycznej ze strony właściwych placówek i instytucji oświatowych i naukowych poprzez konsultacje, porady, konferencje.
& 21
1. Nauczyciele
prowadzący zajęcia w danym oddziale tworzą zespół,, którego zadaniem jest
ustalenie i ewaluacja szkolnego zestawu programów, o którym mowa w przepisach w
sprawie warunków i trybu dopuszczania do użytku szkolnego programów nauczania
oraz tych programów.
2. W szkole można
utworzyć: zespół wychowawczy, zespoły przedmiotowe lub problemowo - zadaniowe.
3. Pracą zespołu
kieruje przewodniczący, wyłoniony spośród członków zespołu.
4. Do zadań zespołów,
o których mowa w ust. 2 może należeć w szczególności:
a/ udział w
opracowaniu propozycji szczegółowych zasad wewnątrz szkolnego systemu oceniania
uczniów zgodnie z odrębnymi przepisami
b/ udział w realizacji
zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych
i profilaktycznych szkoły c/ organizowanie doskonalenia zawodowego oraz doradztwa metodycznego.
Uczniowie
szkoły
& 22
1. Do szkoły przyjmowane są dzieci 7 - letnie. W
szczególnych przypadkach, po pozytywnym
zaopiniowaniu przez poradnię psychologiczno - pedagogiczną, do szkoły
może być przyjęte dziecko 6 – letnie.
2. Do szkoły przyjmuje się na prośbę rodziców / opiekunów
prawnych / dzieci zamieszkałe
poza obwodem
szkoły , jeżeli w odpowiedniej klasie są wolne miejsca.
3. Do klasy programowo wyższej promuje się ucznia na
podstawie:
a/ świadectwa
ukończenia klasy niższej w szkole publicznej lub niepublicznej
o
uprawnieniach szkoły publicznej oraz odpisu arkusza ocen wydanego przez szkołę
,
z której uczeń
odszedł.
b/ pozytywnych
wyników klasyfikacyjnych przeprowadzonych na zasadach określonych
w przepisach
dotyczących oceniania , klasyfikowania i promowania uczniów
/ Rozp. MENiS
z dnia 7.09.2004r./
4. Egzamin klasyfikacyjny przeprowadza się ze wszystkich
przedmiotów ujętych w planie
nauczania klas
niżej od tej , do której uczeń przychodzi z wyjątkiem wychowania
fizycznego ,
techniki , plastyki , muzyki i dodatkowych zajęć edukacyjnych.
5. W czasie egzaminu klasyfikacyjnego mogą być obecni – w
charakterze obserwatorów -
rodzice / prawni
opiekunowie / ucznia.
6. Jeżeli w klasie , do której przychodzi uczeń naucza się
innego języka obcego niż ten ,
którego uczeń
uczył się w poprzedniej szkole , to uczeń musi uczyć się języka
obowiązującego w
danym oddziale , wyrównując we własnym zakresie braki programowe
do końca roku
szkolnego.
& 23
1. Prawa i obowiązki ucznia, rodzaj nagród i kar, tryb
odwoływania.
Uczeń ma prawo do:
a/ właściwie
zorganizowanego procesu kształcenia, zgodnie z zasadami higieny pracy umysłowej
b/ opieki wychowawczej
i warunków pobytu w szkole zapewniających bezpieczeństwo, ochronę przed
wszelkimi formami przemocy fizycznej bądź psychicznej oraz ochronę i
poszanowanie jego godności
c/ korzystanie z
pomocy materialnej udzielanej przez opiekę społeczną Urzędu Gminy
d/ życzliwego,
podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno - wychowawczym
e/ swobody wyrażania
myśli i przekonań, w szczególności dotyczących życia szkoły, a także
światopoglądowych i religijnych, jeśli nie narusza tym dobra innych osób
f/ rozwijanie zainteresowań, zdolności i talentów
g/ sprawiedliwej,
obiektywnej i jawnej oceny oraz ustalonych sposobów kontroli postępów w nauce
h/ pomocy w przypadku
trudności w nauce
i/ korzystanie z
poradnictwa psychologiczno - pedagogicznego w poradni zawodowo – wychowawczej
j/ korzystanie z
pomieszczeń szkolnych, sprzętu, środków dydaktycznych, księgozbioru biblioteki
podczas zajęć pozalekcyjnych k/ wpływanie na życie szkoły przez działalność samorządową oraz zrzeszanie się w organizacjach działających w szkole.
2. Uczeń ma obowiązek
przestrzegania niżej zawartych postanowień:
a/ systematycznego i
aktywnego uczestniczenia w zajęciach lekcyjnych i w życiu szkoły
b/ przestrzegania
zasad współżycia w odniesieniu do kolegów, nauczycieli i innych pracowników
szkoły
c/ odpowiedzialności
za własne życie, zdrowie i higienę oraz rozwój
d/ dbałości o wspólne
dobro, ład i porządek w szkole.
e/ podkreślanie
uroczystym strojem świąt państwowych i szkolnych
f/ nie korzystać w
czasie zajęć telefonów komórkowych
g/ noszenia na
terenie szkoły jednolitego stroju – mundurka, którego wzór określa
Dyrektor
szkoły w
porozumieniu z Radą Rodziców, z zastrzeżeniem ust. 2 lit. e, h
h/ sytuacje w
których przebywanie ucznia na terenie szkoły nie wymaga noszenia przez
niego mundurka
ze względu na szczegółową organizację zajęć dydaktyczno-
wychowawczych:
Pierwszy Dzień Wiosny, Dzień Dziadka, rozpoczęcie i zakończenie
roku szkolnego,
wycieczki szkolne, rajdy rowerowe.
i/ przestrzegania
zasad właściwego zachowania wobec nauczycieli, innych pracowników
szkoły oraz
pozostałych uczniów – poszanowanie ich godności i poczucia bezpieczeństwa
j/ naprawienia
szkody lub wpłacenia równowartości naprawy na konto szkoły za sprzęt
szkolny, który
zniszczył świadomie.
& 24
Nagrody i kary wobec uczniów oraz tryb odwoływania się od
kary:
1. Społeczność szkolna
nagradza ucznia za:
a/ rzetelną naukę i
pracę społeczną
b/ wzorowa postawę c/ wybitne osiągnięcia, dzielność i odwagę.
2. Szczególnie
wyróżniający się uczniowie otrzymują nagrody i wyróżnienia:
a/
pochwałę wychowawcy klasy
b/
pochwałę dyrektora szkoły
c/
dyplom
d/
nagrodę rzeczową
e/
list pochwalny wychowawcy klasy do rodziców f/ list pochwalny dyrektora szkoły do rodziców
3. Społeczność szkolna
karze za nieprzestrzeganie regulaminu szkoły:
a/ upomnieniem
wychowawcy klasy
b/ upomnieniem
wychowawcy klasy na apelu
c/ upomnieniem lub
naganą dyrektora szkoły d/ upomnieniem lub naganą dyrektora szkoły udzieloną publicznie wobec społeczności uczniowskiej z pisemnym powiadomieniem rodziców. e/ w przypadku nie poskutkowania wszystkich powyższych upomnień dyrektor szkoły może wystąpić do kuratora oświaty z wnioskiem o przeniesienie ucznia do innej szkoły. 4. Nagrody rzeczowe, listy pochwalne oraz pisemne upomnienia i nagany powinny być uzgadniane z Radą Pedagogiczną. Zawieszenie kary może nastąpić na okres do pół roku w przypadku poręczenia wychowawcy klasy lub dyrektora szkoły
5. Uczeń ma prawo odwoływania się od kary poprzez zgłoszenie w ciągu 3 dni swego protestu co do jej zasadności do wychowawcy klasy i opiekuna samorządu uczniowskiego
6. Ponowne
rozpatrzenie zasadności kary musi nastąpić w ciągu tygodnia od momentu
wniesienia odwołania przez organ bezpośrednio wyższy od tego, który ją
udzielił.
Postanowienia
końcowe
& 25
1. Szkoła używa pieczęci urzędowej zgodnie z odrębnymi
przepisami.
2. Szkoła może posiadać własny sztandar, godło oraz
ceremoniał szkolny.
& 26
1. Szkoła prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z
odrębnymi przepisami.
2. Zasady prowadzenia
przez szkołę gospodarki finansowej i materiałowej określają
odrębne
przepisy.
|
ZEGAR
ANKIETA
IMIENINY
15 Września 2024 |
Niedziela |
Imieniny obchodzą: Albin, Budzigniew, Maria, Nikodem |
Do końca roku zostało 108 dni. |
ODWIEDZINY
wizyt wczoraj: | 0 |
wizyt dzisiaj: | 0 |
wizyt wszystkich: | 0 |